Νέα – Ανακοινώσεις

Παρουσίαση του Arduino -καινοτόμου μέσου διδασκαλίας- σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ

Με επιτυχία έγινε η παρουσίαση του  Arduino σε μαθητές του 9ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας στο πλαίσιο έρευνας που αφορούσε σε στάσεις και απόψεις σχετικά με τη χρήση του, είτε αυτόνομα ως ξεχωριστό μάθημα, είτε εμβόλιμα ως ένα εργαλείο κατανόησης του διδασκόμενου γνωστικού αντικειμένου.

Η παρουσίαση έλαβε χώρα στις 15 Δεκεμβρίου 2016 στο 9ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πάτρας. Οι μαθητές που συμμετείχαν, φοιτούν στην ειδικότητα τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής & Αυτοματισμού.

Παρόντες σε αυτή την παρουσίαση ήταν η Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος, ΠΕ12.10 – Σχολική Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων κ. Κολιοπούλου Σταυρούλα, και ο Διευθυντής του 9ου ΕΠΑΛ Πάτρας κ. Γκέρτζος Κωνσταντίνος.

Ο εκπαιδευτικός –  ερευνητής κ. Γιωτόπουλος Γιώργος, κατόπιν συνεννόησης με τους εκπαιδευτικούς κ. Γαλάνη Σπύρο, τομεάρχη Ηλεκτρονικών 1ου Ε.Κ. Πάτρας και κ. Καραμάνη Κώστα, αρχικά πραγματοποίησε θεωρητική προσέγγιση του Arduino. Πρόκειται για μια μονή ηλεκτρονική πλακέτα που απαρτίζεται από έναν μικροελεγκτή και διάφορες εισόδους – εξόδους η οποία προγραμματίζεται με χρήση της γλώσσας Wiring (ουσιαστικά είναι η γλώσσα C++) και έχει επίσης ένα σύνολο βιβλιοθηκών για την αρτιότερη εκτέλεση των διαφορετικών εφαρμογών. Σημειωτέον, ότι η μητρική πλακέτα είναι ανοικτού κώδικα, δηλαδή ελεύθερα προσβάσιμη από όποιον το επιθυμεί να την μελετήσει εις βάθος και να τροποποιήσει ή βελτιώσει ότι θέλει κατά το δοκούν.

Στη συνέχεια οι μαθητές μεταφέρθηκαν στο εργαστήριο όπου πραγματοποιήθηκαν δύο εφαρμογές του Arduino. Η πρώτη αφορούσε στο άναμμα και στο σβήσιμο ενός Led, ενώ η δεύτερη υλοποιούσε τα φανάρια κυκλοφορίας και την εναλλαγή τους από το πράσινο, στο πορτοκαλί και μετά στο κόκκινο.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από αυτή την καινοτόμα προσέγγιση η οποία εκτός από την επιστήμη της Ηλεκτρονικής τους εισήγαγε και σε βασικές αρχές προγραμματισμού.

Θερμές ευχαριστίες αποδίδονται στο Διευθυντή του σχολείου κ. Γκέρτζο Κωνσταντίνο, πολύτιμο αρωγό στην προσπάθεια αυτής της έρευνας.

Leave a comment